Next step: het verhaal van Karin Sloots

Werken bij Berkvens
Geplaatst op: 16-12-2024
Geschreven door
Nancy Drummen

Binnen Berkvens zijn er mogelijkheden genoeg! In de serie 'Next step' delen wij de leukste verhalen van onze collega's die een overstap hebben gemaakt binnen Berkvens naar een andere functie of afdeling. Vandaag het verhaal van Karin Sloots!

Karin, hoe lang ben je werkzaam bij Berkvens?

In totaal 16 jaar.

In welke functie ben je gestart?

Directiesecretaresse / Teamleider secretariaat.

Wat is de reden dat je binnen Berkvens op zoek bent gegaan naar een andere uitdaging en niet elders?

Ik zag kansen binnen Berkvens en had het goed naar mijn zin binnen de organisatie. Voor mij dus een reden om binnen Berkvens op zoek te gaan naar een nieuwe uitdaging, die ik door de kansen die ik zag ook zelf bespreekbaar kon maken.

Wat is je huidige functie?

Mijn huidige functie is HR adviseur.

Wat was de eerste aanzet om die stap naar je huidige functie te zetten? 

Ik zag kansen op de HR Afdeling en mijn achtergrond en interesse ligt ook meer in het HR vak. 

Hoe ben je hier naar toe gegroeid? 

Ik had al een opleiding afgerond op het gebied van HR (HBO Personeel & Arbeid, Avans Hogeschool ’s-Hertogenbosch) en werkervaring opgedaan als personeelsfunctionaris bij een ander productie- en familiebedrijf. Af en toe hielp ik al wat mee op de HR afdeling, omdat ik meer wilde in mijn rol als directiesecretaresse en mijn passie bij HR lag. Echter, de prioriteit bleef liggen bij directiesecretariaat en dat bleek een lastige combi. In 2018 waren er wijzigingen op directieniveau en dat gaf voor mij de doorslag om te vragen aan de toenmalig algemeen directeur om definitief de overstap naar HR te maken. Hij reageerde daar heel positief op en toen was het snel geregeld.

Wat is de bijdrage van Berkvens hierin geweest? 

Destijds was er onderbezetting op de HR afdeling waardoor het vooral een kwestie van “training on the job” was. Om een onderdeel weer wat scherper te krijgen, heb ik ook een training extern gevolgd. Dat alles was in onderling overleg met mijn toenmalige manager en verliep goed.

Hoe ziet je werkdag eruit?

Samen met het HR team signaleren we nieuwe ontwikkelingen en verbeterkansen ten aanzien van instroom, doorstroom en uitstroom van personeel. Denk aan thema’s als vitaliteit, duurzame inzetbaarheid, recruitment, talentontwikkeling, arbeidsvoorwaarden, beloning, verbetertrajecten maar ook ontslagzaken. Ik adviseer en ondersteun leidinggevenden en medewerkers hieromtrent. Intern schakel ik dus veel tussen verschillende afdelingen, managers en medewerkers. En extern schakel ik bijvoorbeeld met sollicitanten, recruitmentpartners, de arbodienst, opleidingsinstanties, het UWV en juristen.

Benieuwd naar de andere verhalen van onze collega's? Klik hier!

Terug naar overzicht
Deel deze pagina: