Business analist

Als business analist maak je onderdeel uit van het team Programma management onder de vlag van Business & Information Services (BIS) binnen Xidoor. Als spil tussen de business en automatisering lever je een belangrijke bijdrage aan de verdere optimalisatie en digitalisering van onze processen binnen de verschillende werkmaatschappijen (Berkvens, Svedex en Bod’or) van de Xidoor groep. Daarbij geef je in de rol van product owner richting aan de (door-)ontwikkeling van onze systemen, maar neem je ook de gebruikers actief mee in de veranderingen die hiermee gepaard gaan. Jouw competenties komen ook volledig tot hun recht in de rol van business analist bij de aanstaande vervanging van ons huidige ERP-/applicatielandschap, o.a. door Infor LN.

Wat doe je?

  • In samenspraak met de key-users vertaal je de business behoeftes naar functionele eisen en wensen en legt deze vast in onze projectbeheer tooling
  • Als product owner prioriteer je deze eisen en wensen, stem je af met de collega’s van automatisering en stuur je op de realisatie en implementatie ervan
  • Je helpt de business met het optimaliseren van processen en werkwijzen waarbij de klantwaarde voorop staat en de interne efficiency het streven is
  • Je gaat in gesprek met onze interne en externe klanten over verwachtingen en beleving om de opgedane inzichten vervolgens te vertalen naar verbeteringen in concepten, processen en tooling
  • Je geeft sturing aan multidisciplinaire teams bij het projectmatig realiseren van veranderingen
  • Je denkt constructief mee over hoe we als BIS kunnen blijven groeien en verbeteren in het werk waar we als team voor staan

Wat bieden wij?

  • Veel afwisseling in uitdagende projecten; geen dag is hetzelfde!
  • Een hoge mate van autonomie bij de uitvoer van je werkzaamheden
  • Informele werksfeer waar samenwerking en collegialiteit erg belangrijk zijn
  • Een 38,75-urige werkweek, met – uiteraard in goed onderling overleg – flexibel in te vullen werktijden en de mogelijkheid tot thuiswerk
  • Marktconforme arbeidsvoorwaarden
  • Ruime inwerkperiode en daarna coaching en begeleiding bij je verdere ontwikkeling
  • Veel ontwikkel- en doorgroeimogelijkheden binnen een modern en innovatief bedrijf

Waarom je bij ons past

  • Je hebt een bachelor diploma in een technisch bedrijfskundige richting(Technische Bedrijfskunde, Bedrijfskundige Informatica) en hebt een sterke affiniteit met ICT
  • Je hart ligt bij projectmatig werken en je hebt ervaring met de scrum agile aanpak en projectbeheer tooling als Jira
  • Je oordeelt niet voordat je het begrijpt en schroomt daarbij niet om je door anderen eerst goed te laten informeren
  • Je bent analytisch sterk en weet hoofdzaken van bijzaken te onderscheiden
  • Je hebt ervaring met integrale procesoptimalisatie waarbij je anderen weet uit te dagen
  • Je bent communicatief sterk, zowel in woord als geschrift en bent in staat anderen op een overtuigende wijze ‘mee te nemen’ in de veranderingen
  • Je bent oplossingsgericht, zelfstandig, proactief, gedreven en geeft niet snel op
  • Je hebt ervaring met ERP
  • Je bent leergierig en bereid in jezelf te investeren om competenties en vaardigheden verder te ontwikkelen

Net als jij professioneel, loyaal en betrokken

De Xidoor groep is met gerenommeerde merken als Berkvens, Svedex en Bod’or dé toonaangevende aanbieder op het gebied van binnendeuren en binnendeurkozijnen, hoofdzakelijk actief in Europa met kantoren in Nederland, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. We zijn een informeel familiebedrijf en actief binnen specifieke internationale segmenten als (sociale en luxe) woningbouw, utiliteitsbouw met haar segmenten care, cure, hotels en leisure en het segment professionele handel. Binnen de Xidoor groep werken ruim 700 medewerkers.

Verras je graag met jouw inlevingsvermogen en aanpakmentaliteit? Krijg je energie van het op jouw eigen authentieke wijze enthousiasmeren van anderen voor het achtereenvolgens organiseren en digitaliseren van onze bedrijfsvoering? Dat herkennen we bij Xidoor. Want net als jij zijn we professioneel, betrokken en hebben we persoonlijke aandacht voor onze collega’s. We ontwikkelden bijvoorbeeld een uitgebreid introductieprogramma, er zijn heel wat opleidingsmogelijkheden en we zorgen voor een goede balans tussen privé en werk. Dat bieden we al onze medewerkers. En misschien jou binnenkort ook.

Laat ons weten dat je interesse hebt via: recruitment@berkvens.nl of solliciteer via onderstaand formulier. Voor vragen kun je terecht bij Janine Kuijpers, recruiter, via: +31 (0)6 82 014 313. Meer informatie vind je op: https://berkvens.nl/over-berkvens/werken-bij-berkvens.

Medewerkers aan het woord

Werner Geurts van Kessel

Werner Geurts van Kessel

Business Analist

Waarom werk je bij Berkvens?
Berkvens is een middelgroot bedrijf waar je ondanks de omvang zeker geen ‘nummertje’ bent. Ik kan hier mijn passie voor procesverbeteringen uitvoeren en werken aan mijn persoonlijke ontwikkeling. De doorgroeimogelijkheden binnen het bedrijf trekken mij ook erg aan. Welke kant je ook op wilt, er zijn kansen genoeg.

Wat deed je hiervoor?
Hiervoor was ik werkvoorbereider in de Stalen kozijnenfabriek waar ik een deel van mijn tijd ook al besteedde aan procesverbeteringen.

Wat doe je graag naast je werk?
Ik ga graag naar festivals en pik regelmatig een terrasje mee. Af en toe pubquizzen houdt mij scherp en als het even kan rij ik graag een rondje op de motor.

Direct solliciteren