Applicatiespecialist Productconfiguratie

Word jij enthousiast bij de gedachte dat je met het bedenken van, het inbouwen van en het beheren van technische en commerciële productlogica een belangrijke bijdrage levert aan een zo efficiënt en foutloos mogelijke inkoop van grondstoffen, flow van producten door onze fabrieken en aansturing van onze machines?

Ter versterking van ons BIS team (Business & Information Services) zijn wij op zoek naar een Applicatiespecialist Productconfiguratie die affiniteit heeft met techniek en ICT/programmeren. Je werkt op het snijvlak van business en ICT. Met jouw kennis en vaardigheden vertaal je businessvraagstukken naar oplossingen in onze configuratietooling.

Wat ga je doen?

  • Je verdiept je in ons uitgebreide productassortiment en productieprocessen en vertaalt deze naar onderliggende structuur en logica, welke je in de vorm van vraag- en antwoordspellen, routings en stuklijsten inricht in onze applicaties;
  • Je zet prijslijsten om naar prijslogica om automatische prijsberekeningen mogelijk te maken en bouwt deze verder uit;
  • Je documenteert aanpassingen of vernieuwingen en geeft training/ uitleg aan de gebruikers;
  • Je werkt nauw samen met collega’s van productmanagement, sales, werkvoorbereiding, productie en ICT;
  • Je deelt ervaringen en best-practices met je directe collega’s.

Wat bieden wij?

  • Je maakt deel uit van een kwaliteits- en klantgerichte, innovatieve onderneming die continu streeft naar verbetering en verduurzaming;
  • Een informele, open werksfeer met een familiecultuur die gekenmerkt wordt door een gezonde balans tussen hard werken, zorg dragen voor elkaar en gezelligheid (personeelsfeesten en vrijdagmiddag borrels);
  • Een hoge mate van autonomie bij de uitvoer van je werkzaamheden;
  • De toepassing van geavanceerde (configuratie-)tooling als Infor CPQ, Infor LN PCF en Confluence/Jira;
  • Een uitgebreid onboardingsprogramma waarbij je intensief begeleid wordt door inspirerende collega’s en je geruime tijd krijgt om de organisatie te leren kennen;
  • Opleidings- en doorgroeimogelijkheden;
  • Een 38,75-urige werkweek;
  • 24 vakantiedagen en 12 ATV dagen op fulltime basis;
  • Personeelskorting op producten;
  • Een goede collectieve pensioenregeling;
  • Een marktconform salaris met 4-wekelijkse uitbetaling;

Waarom je bij ons past:

  • Je hebt MBO+/ HBO werk- en denkniveau;
  • Je legt snel verbanden en ziet logica in grote hoeveelheden informatie;
  • Je hebt affiniteit met programmeren en hebt belangstelling voor techniek;
  • Je werkt georganiseerd en nauwkeurig;
  • Je bent een echte aanpakker en denkt een aantal stappen vooruit;
  • Complexe onderwerpen vindt jij uitdagend en je weet deze zowel mondeling als schriftelijk helder over te brengen;
  • Je bent leergierig en streeft ernaar jezelf verder door te ontwikkelen;
  • Ervaring is een prè. De juiste instelling en competenties wegen echter zwaarder mee.

Wie zijn wij?

De Xidoor groep is dé toonaangevende aanbieder van binnendeuren en binnendeurkozijnen binnen Europa. Met 8 merken, 6 fabrieken en verschillende kantoren verdeeld over Nederland, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk, biedt het familiebedrijf een compleet assortiment binnendeur- en binnendeurkozijnen voor elk segment; (sociale en luxe) woningbouw, utiliteitsbouw met haar segmenten care, cure, hotels, leisure en professionele handel. 

Met onze hands-on mentaliteit en oog voor onze mensen, denken wij graag met je mee. Dat merk je aan ons uitgebreide introductieprogramma en groeimogelijkheden in de vorm van opleidingsmogelijkheden om jouw talent verder te ontwikkelen. Daarnaast is er een gezonde balans tussen privé en werk, worden er regelmatig bedrijfsuitjes georganiseerd en kun je je aansluiten bij onze personeelsvereniging. Kortom: hard werken en samen resultaat boeken gaat bij ons hand in hand met zorg dragen voor onze collega’s. Dat bieden wij al onze 700 medewerkers. En misschien jou binnenkort ook.

Interesse in deze uitdagende functie:

Is jouw interesse gewekt door het lezen van onze vacature? Dan zien wij graag jouw reactie tegemoet door middel van het toesturen van jouw CV en motivatiebrief naar: recruitment@berkvens.nl. Voor vragen kun je terecht bij onze recruiter Janine Kuijpers, via: +31 (0)6 82 014 313. Meer informatie vind je op: https://berkvens.nl/over-ons/werken-bij-berkvens

Medewerkers aan het woord

Joris Garritsen

Joris Garritsen

Assistent Operations Manager

Waarom werk je bij Berkvens?
Na een mooie start van mijn loopbaan bij mijn eerste werkgever werd het tijd voor een nieuwe uitdaging bij Berkvens. Inmiddels bijna 5 jaar verder heb ik een mooie bijdrage mogen leveren binnen de inkoop afdeling van Berkvens. In die tijd heb ik de ruimte gekregen om mezelf continu te ontwikkelen, iets wat bij Berkvens wordt gestimuleerd. Sinds kort bekleed ik een nieuwe rol als Assistent Operations Manager van de deurenfabrieken. Naast de leuke collega’s, de fijne werksfeer en het uitdagende werk is dit de reden waarom ik bij het mooie Berkvens werk.

Wat deed je hiervoor?
Hoofd bedrijfsbureau en Inkoop.

Wat doe je graag naast je werk?
Reizen, Sporten, klussen en op z’n tijd een feestje met vrienden en vriendinnen.

Marco Tournoij

Marco Tournoij

Werkvoorbereider

Waarom werk je bij Berkvens?
Berkvens is voor mij een werkgever waar ik mij voor langere periode aan kan verbinden zonder dat ik vast zit op één functie. Het bedrijf biedt volop kansen in persoonlijke ontwikkeling. Als werkvoorbereider ben ik betrokken bij het gehele proces en dat maakt dat geen werkdag hetzelfde is.

Wat deed je hiervoor?
Calculator/werkvoorbereider.

Wat doe je graag naast je werk?
Lekker uit eten, activiteiten met vrienden en verder gewoon lekker thuis wat aanrommelen.

Direct solliciteren