Waarom strijden voor een award goed voor je is. Zelfs als je niet wint.

Deze blog werd op 29 juni geplaatst op BouwKennisBlog.nl en is geschreven door Marieke Heesakkers, Marketing Manager van Berkvens

Je wordt met awards om je oren geslagen. Je kunt het zo gek niet bedenken of een instantie heeft er wel een prijs voor verzonnen. Na het debacle rondom diverse fake awards heeft het trots delen van nominaties voor welke award dan ook, een wat wrange bijsmaak gekregen bij velen. Dat is jammer, want alhoewel de ene prijs zeker de andere niet is, heeft het meedoen aan een serieuze award verkiezing altijd positieve effecten. Zelfs als je niet wint.

Vrijdag 23 juli jl. mocht ik pitchen voor Berkvens Deursystemen. Uit tientallen inzendingen werden we eerder door een jury van negen vakgenoten (die hun sporen aantoonbaar verdiend hebben in de bouw), gekozen tot een van de acht genomineerden voor de BouwKennis Marketing Jaarprijs 2017. Met deze pitch streden we voor een van de drie plekken in de finale. Die finale hebben we bereikt! Maar zelfs als dat niet het geval was, waren we maar kort teleurgesteld geweest, want de winst zit niet alleen in de award.

De inzending

Nadat je bepaald hebt of de award, de instantie die hem uitreikt en de inschrijfprocedure past bij waar je als bedrijf voor staat, ga je aan de slag. Bij deze award verkiezing was een uitgebreide en diepgaande motivatie van de bedrijfsstrategie en -tactiek onderdeel van de inzending. De award wordt uitgereikt aan het meest innovatieve en klantgerichte marketingconcept en de inschrijfprocedure zit goed en serieus in elkaar. Deze award vergt dan ook een pittige investering in tijd.

Lees verder op BouwKennisBlog.nl